Marketing folyamatok automatizálása
A marketingautomatizálás, más néven marketingautomatizálás egy szoftveralapú módszer a marketing- és értékesítési folyamatok automatizálására. Ebben a folyamatban a felhasználói profilokat a viselkedésükön alapuló információkkal gazdagítják, hogy automatizált kampányfolyamatokat hozzanak létre a személyre szabott kommunikáció érdekében. A marketingautomatizálás egyik célja a potenciális, minősített új ügyfelek (ún. leadek) számának növelése.
Milyen problémák oldhatók meg a marketingautomatizálás segítségével?
Megváltozott az emberek viselkedése vásárláskor. Az internet ma már a legtöbb vásárlási döntésben fontos szerepet játszik. Valószínűleg potenciális ügyfelek ezrei keresik az interneten az Ön termékeit és megoldásait. Ez az a pont, ahol a probléma rejlik:
- Hogy nem is olyan könnyű ezeket az embereket az Ön weboldalára irányítani.
- Amikor a weboldalán van, nem könnyű kapcsolatba lépni ezekkel az emberekkel.
- Hogy nem könnyű kiszűrni a vásárlásra hajlandó kapcsolatokat, a jó leadeket.
- És hogy nem könnyű azonosítani a megfelelő időpontot, amikor egy érdeklődő készen áll a vásárlásra.
A marketingautomatizálás a megoldás erre a problémára.
Marketingautomatizálási eszközeink segítenek optimalizálni a marketingfolyamatot azáltal, hogy automatikusan végrehajtják a megfelelő műveletet az egyes ügyfelek érdeklődési köre alapján - például a termékek vagy hírlevél témák egyeztetése a vásárlási érdeklődés alapján.
4 A marketing automatizálás alapfunkciói
Esettanulmányok a marketing automatizáláshoz
Technológiai vállalat javítja a lead-menedzsmentet marketing automatizálással
Egy technológiai vállalat marketingautomatizálással javította leadkezelését. Ez magában foglalta a potenciális ügyfelek megragadását, valamint automatizált folyamatok révén történő minősítését és gondozását. Ez lehetővé tette a vállalat számára, hogy hatékonyabban célozza meg a potenciális ügyfeleket, és gyorsabban alakítsa őket ügyféllé.
A marketingautomatizálás használatával a vállalat optimalizálni tudta leadkezelési folyamatait és erőforrásokat takarított meg. Az ügyfélhűség is erősödött, mivel a célzott lead nurturing révén a potenciális ügyfeleket végigkísérte a teljes vásárlási döntési folyamat során.
Összességében a vállalat a marketingautomatizálás alkalmazásával 35 százalékkal tudta növelni az értékesítés minőségét és 20 százalékkal rövidíteni az értékesítési ciklusokat.
Szoftvercég növeli a konverziókat automatizált e-mail kampányokkal
Egy szoftvercég marketing automatizálással automatizálta és személyre szabta e-mail marketingkampányait. Ennek során olyan automatizált e-maileket hoztak létre, amelyeket a címzettek egyéni viselkedéséhez és érdeklődéséhez igazítottak. A célzott lead-nurturing révén az érdeklődők fokozatosan közelebb kerültek a vásárláshoz.
A célzott megközelítés révén a vállalat jelentősen növelni tudta az e-mailek megnyitási és kattintási arányát. A konverziós arány is nőtt, mivel a potenciális ügyfelek releváns információkat és ajánlatokat kaptak. Összességében a vállalat 25 százalékkal tudta növelni a konverziót a marketingautomatizálás alkalmazásával.
A pénzügyi szolgáltató marketing automatizálással személyre szabja a weboldal tartalmát
Egy pénzügyi szolgáltató a marketingautomatizálást használta a weboldal tartalmának személyre szabottabbá tételére. Automatizált folyamatokat használtak a weboldal tartalmának dinamikus generálására és a látogatóra szabására. Ez lehetővé tette a felhasználó megszólítását személyre szabott tartalommal, és javította a felhasználói élményt.
A marketingautomatizálás alkalmazásával a pénzügyi szolgáltató a látogatók elkötelezettségét is növelni tudta a weboldalon. A leadgenerálás is növekedett, mivel a weboldal látogatói a személyre szabott tartalom révén célzottabbá váltak.
Összességében a pénzügyi szolgáltató a marketingautomatizálás alkalmazásával 15 százalékkal növelni tudta a konverziós arányt és 25 százalékkal a weboldalon töltött időt.
Marketing automatizáláshoz használt termékek
Mautic
A nyílt forráskódú felhőmegoldás a jobb ügyfélteljesítményért minden csatornán
Marketo
Optimalizálja a lead-menedzsmentet, a csatornák közötti interakciókat és a multi-touch attribúciót.