Please enter a search term:

  • A digitális átalakítás költségei:

    Mennyibe kerül a digitális átalakítás? Ezt a számítási minta segítségével bontottuk le az Ön számára. Amit ígérünk Önnek: A velünk egyeztetett költségvetésen belül maradunk.

    Tudjon meg többet itt!

Milyen költségekkel jár egy weboldal ügynökség általi elkészítése?

Természetesen erre a kérdésre nem lehet általános választ adni. Mindazonáltal egy ügynökséggel megvalósított weboldal-projekt költségeit néhány kulcsfontosságú pont alapján elég jól meg lehet becsülni előre.

A költségek alapvetően attól függnek, hogy milyen típusú weboldalra gondol. Általában csak akkor kell viszonylag alacsony költségekkel számolnia, ha csak egy blogra van szüksége. A vállalkozások tipikus internetes jelenléte a költségek tekintetében a középmezőnyben mozog. Ezt követi az e-kereskedelmi terület és a tagi terület. A költségskála csúcsán a webes alkalmazás áll. Ez a fokozatosság elsősorban az adott projekt összetettségének és az ezzel járó pénz-, idő- és know-how-ráfordításnak köszönhető. Minél több ilyen erőforrás áll rendelkezésre a vállalatnál, vagy minél több erőforrást bocsát maga a vállalat rendelkezésre, annál olcsóbb egy weboldal megvalósítása. Itt a saját teljesítmény elve érvényesül.

Ha ugyanis házon belül rendelkezik a megfelelő know-how-val, és azt egy ilyen projekthez ki is tudja rendelni, akkor természetesen nem szükséges egy ügynökséget megbízni az új weboldal programozásával. Szükség lehet azonban támogatásra a tárhelyszolgáltatással, a stratégiailag helyes online marketinggel vagy a harmadik féltől származó rendszerek integrálásával kapcsolatban. Egy jó ügynökség pontosan azt a támogatást nyújtja Önnek, amelyre szüksége van ahhoz, hogy weboldalával maximális sikert érjen el.

Most már van egy nagyjából áttekintése a weboldal ügynökség általi elkészítésének költségeiről. A következőkben olvashat az egyes tényezőkről, amelyek meghatározzák, hogy végül mennyit kell fizetnie, milyen üzemeltetési költségekkel kell számolnia, valamint a témával kapcsolatos egyéb fontos tudnivalókról.


Saját webdesigner, szabadúszó vagy internetes ügynökség?

Nagyon kevés vállalatnak van saját webdesignere. Általában nem érdemes ilyen szakembert felbérelni egy weboldal-projekthez.

Az első és legköltséghatékonyabb alternatíva a házon belüli webdesignerrel szemben egy szabadúszó felbérlése. Gyakran azonban nem csak a weboldal felületének elkészítéséhez van szükség egy tervezőre. Szüksége van egy programozóra is a fontos funkciók létrehozásához, és egy online marketingszakértőre is, aki biztosítja, hogy weboldala valóban hosszú távon sikeresen működjön az Ön számára. Ebben az összefüggésben fontos, hogy Ön maga is rendelkezzen projektmenedzsment-tapasztalattal és/vagy ismeretekkel a használhatóság, felhasználói élmény, SEO stb. területén, vagy megfelelő szakemberek legyenek a csapatában. Sok szabadúszó szigorúan az ügyfél előírásai szerint programoz - de a stratégiához Ön mint ügyfél járul hozzá. Erre mindig tervezzen alacsony négy számjegyű összeget.

Ha értékeli az átfogó tanácsadást, akkor egy ügynökség a jobb választás. Ott webdesignerek, programozók és online marketingesek dolgoznak együtt az Ön webes projektjén. Itt pontosan rögzítik az Ön igényeit, megmutatják, hogy mi az, ami lehetséges és mi az, amire szükség van, és végül a szakemberek úgy hangolják össze az egyes munkafázisokat, hogy a leghatékonyabb módon érje el a maximálisan hasznos eredményt.

És hogy mennyibe kerül egy profi honlap, amelyet egy ügynökségtől rendel meg? A beruházás akár az öt számjegyű nagyságrendet is elérheti, egy webes alkalmazás esetében pedig akár a hat számjegyű összeget is. Olvasson tovább, hogy részletesen megtudja, mik a költségek. De előbb néhány szó arról, hogyan válassza ki a megfelelő szolgáltatót.


A költségeket befolyásoló tényezők

Nézzük meg most azokat a tényezőket, amelyek hatással vannak egy weboldal létrehozásának költségeire. Speciális esetekben előfordulhat, hogy más költségek is hozzáadódnak. A következő pontokat azonban szinte mindig figyelembe kell vennie.

  • Egyéni igények

Először is, nagyon sok múlik azon, hogy mire van szüksége, és hogy valójában mennyibe fog kerülni a honlapja. A cikk elején már adtunk egy nagyjából irányt: A besorolás a blogtól a webes alkalmazásig terjed. A kettő között azonban még mindig sok mozgástér van, vagy néhány, az adott weboldal céljaihoz elengedhetetlenül szükséges dolog, ami magasabb árakat jelenthet.

Ökölszabályként elmondható, hogy minél összetettebbnek kell lennie egy weboldalnak, annál drágább lesz. Ahhoz, hogy a költségeket a lehető legalacsonyabban tartsa, és mégis a lehető legnagyobb sikert érje el, alaposan át kell gondolnia a következő kérdés megválaszolását:

  1. Milyen előnyökkel kell rendelkeznie a weboldalnak a vállalatom és a felhasználók számára?
  2. Mi az, ami valóban szükséges e célok eléréséhez?
  3. Van már céges arculata?

A vállalati arculat nagyon fontos a cégének elismertségi értéke szempontjából. Az elismertségnek már meg kell lennie ahhoz, hogy az internetes jelenlétét valóban az Ön vállalatához kapcsolják.

Emellett a megfelelően egységes vállalati megjelenés elősegíti a márka kialakulását és a vállalat elfogadását az ügyfelek körében. Ez pedig azt eredményezi, hogy jelentősen nagyobb az esélye annak, hogy újra vásárolnak, vagy azonosulnak az Ön termékeivel, elképzeléseivel, értékeivel stb.

Ha a weboldalhoz is arculatot kell készíteni, az természetesen további költségekkel jár.

  • Milyen biztonsági intézkedéseket kell tenni?

A weboldal típusától függően különböző biztonsági előírások fontosak. Általánosságban elmondható, hogy a kereskedelmi weboldalaknak megfelelő titkosítással kell rendelkezniük.

A HTTPS-titkosítás megfelelő SSL-tanúsítvánnyal már csak ezért is kötelező. A böngészők ugyanis figyelmeztetik a látogatókat a nem megfelelően védett webhelyekre. Ez természetesen rossz fényt vetne a vállalatára.

Egy webáruház esetében a követelmények még egy kicsit tovább mennek. Itt különös figyelmet kell fordítani a biztonságos fizetési módokra és a DSGVO-nak megfelelő adatvédelemre.

  • A szoftver telepítése

Egy CMS-t először telepíteni kell egy webtárhelyre, mielőtt elérhetővé válik. Ez általában nagyrészt automatikusan történik. Ez nem jár további költségekkel.

A rendszer beállítása vagy az Ön mint végfelhasználó igényeihez való igazítása azonban nem történik meg az Ön beavatkozása nélkül.

Egy jó ügynökség a backendben is gondoskodik az optimális használhatóságról, ami alapvetően azt jelenti, hogy a különösen fontos funkciókat gyorsan hozzáférhetővé kell tenni. Itt számolja ki az egyéni ráfordításokat.

  • Hol van a tárhely helye?

Tárhelyszolgáltatókból tucatnyi van. Az árak nagyon eltérőek. Különösen olcsón lehet a weboldalt hosztolni, ha saját webszerverek állnak rendelkezésre. A legritkább esetben azonban ezek az előfeltételek adottak.

A webügynökség szerverei jelentik az optimális alternatívát. Itt általában pontosan azokat a szolgáltatásokat kapja meg, amelyekre valóban szüksége van, és nem fizet különböző csomagfunkciókért, amelyek valójában haszontalanok az Ön számára - ahogyan az gyakran előfordul a külső tárhelyszolgáltatóknál.

  • Szükséges a kapcsolattartási és kommunikációs lehetőségek integrálása?

Az, hogy az összes elérhető elérhetőségi adatnak jól látható helyen kell lennie a weboldalon, már régóta nem kérdéses. A közvetlen kommunikációs lehetőségeket ma már a (potenciális) ügyfelek is egyre inkább elvárják.

Ha az Ön célcsoportjánál ez a helyzet, akkor érdemes megfelelő funkciókat, például élő chatet, chatbotot, videóchatet stb. integrálni. A kommunikációs csatornák kiválasztása az Ön tipikus látogatóinak preferenciáitól függ. Illetve attól az igényétől is, hogy kitűnjön versenytársai közül.

  • Milyen multimédiás tartalom része a weboldal?

A webhelyek egyik legfontosabb sikertényezője manapság az értéknövelt tartalom kínálása. Egyrészt kiemelkedő, interakciós potenciállal rendelkező multimédiás tartalmakat kell létrehozni.

Másrészt meg kell teremteni az optimális környezeteket vagy helyszíneket is ehhez a tartalomhoz. Mindkettő jelentős költségekkel jár.

  • A SEO-t is ezzel egy időben kell végezni?

a (potenciális) ügyfelek ma általában először a weben keresnek megoldást, ha problémájuk vagy kívánságuk van. Gyakran a Google az első úticél, így egy új weboldalnak már a kezdetektől fogva rendelkeznie kell az ideális előfeltételekkel ahhoz, hogy a Google rangsorában jól megtalálható legyen.

Bár a SEO többletköltségekkel jár, gazdaságilag is nagy jelentőséggel bír.

  • Szükséges-e harmadik féltől származó rendszerek csatlakoztatása?

A saját weboldal más rendszerekhez való csatlakoztatása gyakran még abszolút célszerű is.

Például a weboldalba integrált chaten keresztül történő megkeresések támogatása különösen célzott támogatást nyújthat, ha egy ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) rendszer is integrálva van. Vagy a marketingautomatizálás is csatlakoztatható, hogy a leadekből különösebb erőfeszítés nélkül, de maximális haszonnal ügyfeleket lehessen csinálni.


Mennyi a weboldal fenntartásának működési költsége?

A CMS felállításának, a webdesignnak, a harmadik féltől származó alkalmazások integrálásának stb. egyszeri költségein kívül egy weboldal szinte mindig üzemeltetési költségekkel is jár.

  • A domain költségei

A domain lényegében a weboldalának címe. A domainek általában bérleti szerződés tárgyát képezik.

  • A tárhely költségei

Bérleti költségek merülnek fel a szerverekkel kapcsolatban is, amelyeken a weboldalát elhelyezik. Ezek magukban foglalják a működtetésükhöz szükséges energiát és a rendszeres karbantartást.

  • Online marketing

A weboldalban rejlő teljes potenciált csak online marketinggel lehet kiaknázni.

Ez egy tipikus példa: Ha javítani szeretné weboldalának rangsorolását, hogy több ügyfelet tudjon meggyőzni weboldaláról, célzott keresőmotor-optimalizálást (SEO) kell végeznie. Megfelelő optimalizálás nélkül ugyanis igen nagy a valószínűsége annak, hogy weboldala elsüllyed a világháló rengetegében. Általánosságban elmondható, hogy az online marketing egy folyamatos folyamat. Tehát mindig vannak vele járó költségek.

  • Karbantartás és támogatás:

Weboldalát technikailag naprakészen kell tartani. Csak így lesz hosszú távon működőképes és biztonságos. A kockázat minimalizálása érdekében vegye igénybe egy professzionális szolgáltató támogatását.

  • SSL-tanúsítványok

Az SSL-tanúsítványt gyakran a tárhelyszolgáltatás tartalmazza. A fizetős SSL-tanúsítványoknak vagy TLS-tanúsítványoknak azonban különösen az érzékeny adatok és folyamatok esetében van értelme. A tipikus és gyakran ingyenes domain-érvényesítő tanúsítványok mellett léteznek olyanok is, amelyek lehetővé teszik egy szervezet azonosítását.


A CMS, webshopok és társaik webfejlesztésének költségei.

A tartalomkezelő rendszerek (CMS) és az online áruházak nyílt forráskódúként ingyenesen elérhetők. Tehát azt gondolhatná, hogy a tartalomkezelő rendszerek, webáruházak, webes alkalmazások, alkalmazások & társaik webfejlesztésének költségei nem kerülnek sok pénzbe, igaz?

Egy tartalomkezelő rendszer felállítása különböző feladatokkal jár. Öntől függ, hogy mely feladatokat vállalja magára, és melyeket végezteti el harmadik féllel:

  • Először is telepítenie kell a szerkesztőségi rendszert vagy a webáruházat egy webszerverre. És éppen ezen a ponton sokan már el is érik technikai korlátaikat. Sok tárhelyszolgáltató kínálja ezeket a nyílt forráskódú alkalmazásokat előre telepítve a szervereire. Néhány kattintással a tartalomkezelő rendszer vagy az online áruház máris működőképes lehet.
  • Az alkalmazás dizájnja még nincs kész. Ezért a kezdőoldalak, áttekintő oldalak, kategóriaoldalak, részletoldalak stb. sablonjait magának kell elkészítenie. Ehhez általában műszaki ismeretekre és a HTML, CSS, PHP, Java & Co. terén szerzett tapasztalatokra van szükség.
  • Szeretné testre szabni tartalomkezelő rendszerét vagy webáruházát? Akkor még többet kell tudnia a HTML, CSS, PHP, Java & Co.

És pontosan itt jönnek a képbe a webes ügynökségek. Ők szakemberek ezen a területen, és szolgáltatásként kínálják a webes alkalmazások beállítását vagy webfejlesztését. Ennek pedig ára van.

Milyen költségek merülnek fel?

Természetesen az Ön igényeitől függ, hogy milyen költségek merülnek fel. Egy meglévő rendszer átalakítása vagy a nulláról történő felállítása érdekli? Az Ön egyedi igényeinek megvalósítását szeretné a rendszerrel szemben? Mindezek a tényezők nagyban befolyásolhatják a weboldalfejlesztés költségeinek típusát és összegét.


Weboldal fejlesztése egy digitális ügynökséggel

A folyamat legfontosabb lépései

Végezetül összefoglaljuk Önnek (egyszerűsített formában), hogyan zajlik egy tipikus weboldal-projekt. Ennek a folyamatnak az ismerete fontos a projekt terjedelmének, valamint a ráfordított időnek és (munka)erőnek a megbecsléséhez.


Szívesen támogatjuk Önt abban, hogy online jelenlétét versenyképessé és jövőbe mutatóvá tegye:

  • Milyen az Ön weboldalának pozíciója a legerősebb versenytársaihoz képest? Elvégzünk egy ingyenes TYPO3 frissítési ellenőrzést, és Önnel együtt sikerorientált célokat határozunk meg.
  • Ennek során széleskörű know-how-nkkal tanácsot adunk Önnek a felhasználói élmény és a felhasználóvezetés témakörében az Ön weboldalán. Így segítünk Önnek abban, hogy optimális élményt nyújtson ügyfeleinek.
  • Tapasztalt webfejlesztőink szívesen megvalósítják Önnek az egyéni kívánságait - legyen szó bővítmények, reszponzív weboldalak, alkalmazások vagy felületi kapcsolatok fejlesztéséről.
  • Új weboldalra van szüksége? Nem probléma. Önnel együtt megtaláljuk a megfelelő tartalomkezelő rendszert, és a nulláról kezdjük a munkát.
  • Támogatói csapatunk mindig rendelkezésre áll, hogy technikai és szerkesztői támogatást és rendszeres képzést nyújtson.